پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1400
کد 93

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان تاکید کرد:

ضرورت نگاه تخصصی به موضوع ساختمان

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان گفت: باید به موضوع مسکن و ساخت و ساز به صورت تخصصی نگاه کرده و از سطحی نگری به این صنعت اجتناب گردد.

دکترعلی فولادی در نشست تخصصی کارگروه طراحی و معماری مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان)  با بیان اینکه مجموعه بنیاد بتن در سطح کشور ۸۰ کارخانه تولید مصالح ساختمانی دارد، گفت: بنیاد بتن آذرآبادگان نیز دارای ۱۰ کارخانه و کارگاه تولیدی فعال در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان است و مصالح استراتژیک حوزه ساخت و ساز را تولید می‌کند.

وی افزود: این بنیاد سالانه ۱۵۰ هزار مترمکعب بتن، حدود پنج میلیون قالب بلوک ساختمانی، ۲ میلیون متر تیرچه، سه میلیون متر طول خرپای صنعتی، ۲۰۰ هزار تن شن و ماسه، ۱۰۰ هزار قطعات بتنی و آسفالت تولید می‌کند.

دکتر فولادی عمده دغدغه این بنیاد را تولید مصالح باکیفیت اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا طی ۲ سال گذشته علاوه بر تثبیت تولید مصالح با کیفیت در این منطقه، راندمان تولید این بنیاد نیز از نظر حجمی و ریالی حدود سه برابر نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان(منطقه شمالغرب کشور)  با بیان اینکه به‌زودی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه تولید قطعات بتنی در تبریز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود، گفت: صنعت ساختمان در کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته از تکنولوژی و نوآوری کمتری برخوردار بوده و برای رفع این مشکل مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی در این بنیاد راه‌اندازی شده است.

دکتر فولادی ادامه داد: در این مرکز از صفر تا مرحله تجاری‌سازی ایده‌های حوزه راه و ساختمان حمایت می‌شود و استادان دانشگاه و دانشجویان می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های این مجموعه در روند تحقیقات و پژوهش‌های خود استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: تاکنون ۲۲ طرح در زمینه ‌های مختلف از جمله بتن، سازه‌های اسکان موقت، دستگاه‌های ربات گچکار و خانه‌های هوشمند به این مرکز ارایه شده که از این تعداد ۱۲ طرح عملیاتی شده و چهار طرح از آنها نیز در مرحله مدل‌سازی است تا پس از آن وارد مرحله تجاری‌سازی شود.

دکتر فولادی افزود: طرح‌های اساتید و دانشجویان یا از طریق پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به این مرکز معرفی یا از طریق فراخوان استارت آپی یا جشنواره‌ها به این مرکز ارایه می‌شود.