شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 11 مرداد 1399
کد 42

امضا تفاهم نامه همکاری مابین مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی با مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و اجرایی مابین مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) با مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریزبه امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی، در این تفاهم نامه که طی مراسمی به امضا دکتر علی فولادی رئیس مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی و سید حسین هاشمی مدیر مرکز و دکتر علیرضا سلطانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز رسید اهدافی همچون ترويج و توسعه فرهنگ نوآوري و کارآفرینی به صورت تخصصی در صنعت راه و ساختمان در كشور، نقش آفريني در تحقق كارآفريني مبتني بر نوآوري در این صنعت، شناسايي و توانمندسازي متخصصين، دانشجويان و اساتيد خلاق، نوآور و كارآفرين در صنعت راه و ساختمان و فراهم كردن زمينه تجاري سازي دستاوردهاي علمي آنها براي ورود به فعاليت­هاي كارآفرينانه، ارتقاي نقش نوآوران و كارآفرينان در توسعه و اعتلاي كشور در صنعت راه و ساختمان از طريق خلق دانش، فناوري و كسب وكار دانش­بنيان، تسريع و حمایت در تبديل ايده­ها به محصول، ایجاد فضاهای همکاری متقابل در بستر علم و دانش در قالب پروژه ها و مجموعه های دانش بنیان با دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهرداری ها و سازمانهای زیر مجموعه آنها گنجانده شده است که مقرر شد توسط دو مرکز مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.
در این مراسم دکتر سلطانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی  شهرداری تبریز  ضمن تشکر از مجموعه شرکت بنیاد بتن و مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی  لزوم  همکاری  در زمینه  های  علمی و پژوهشی  را برای  هر دو  مجموعه  با اهمیت  عنوان کرده و برای اساتید  و دانشجویان  مرکز آموزش  فرصتی  برای مهارت  اندوزی، کارآموزی  و حتی  اشتغال  قلمداد نمود.
دکتر  سلطانی  از استقبال  و سیاست  دانشگاه جامع  علمی کاربردی  کشور از همکاری  مراکز  با کارخانجات  و فضاهای اجرایی سخن گفت  و ادامه  مسیر  پیشرفت  وشکوفایی  کشور  را  در گرو  علم  اندوزی  در کنار  توجه  به مباحث  مهارتی  دانست.
در ادامه  دکتر فولادی مدیر عامل بنیاد بتن شمالغرب ضمن تبریک کسب  رتبه  نخست کشوری مرکز آموزش علمی کاربردی  شهرداری تبریز، از فعالیت  ها  و رسالت  آن مجموعه  در تامین  مصالح  راه  و ساختمانی توضیحاتی  را ارائه  کرد.
وی  با اشاره به اخذ  مجوز تاسیس مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی ( صنعت راه و ساختمان) توسط شرکت بنیاد بتن شمالغرب که برای  اولین  بار  در کشور  صورت گرفته است  هدف  مجموعه  را نزدیک  کردن بدنه علمی کشور به مهارت  و صنعت  و در ادامه  تربیت  افراد  متخصص عنوان کرد .
دکتر فولادی همچنین از حمایت  مادی و معنوی  بنیاد بتن  از طرح  ها  و اختراعات  دانشجویی  خبر  داد.
 گفتنی است در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ما بین مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) با مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز که جمعی از مدیران مراکز فوق و اساتید دانشگاه حضور داشتند بر ضرورت گسترش و توسعه همکاری ها و انجام پروژه های و برنامه های مشترک حول رشته های فنی و مهندسی تاکید شد.
این گزارش می افزاید مرکزنوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) توسط بنیاد بتن شمالغرب با اخذ مجوز از پارک علم و فناوری تاسی و راه اندازی شده است.