پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 29 فروردين 1400
کد 71

مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان ( منطقه شمالغرب کشور) خبر داد:

ورود بنیاد بتن به عرصه احداث ساختمان های سبز و هوشمند

مدیرعامل بنیاد بتن آذرابادگان از ورود این بنیاد به عرصه ساخت ساختمان های سبز و هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بتن آذٰرآبادگان،دکتر علی فولادی که به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود:احداث ساختمان با مصالح سبک و مقاوم و سبز و به صورت هوشمند، برای نخستین بار در تبریز توسط بنیاد بتن و با همکاری پارک علم و فناوری،  مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) صورت می گیرد و به عنوان الگوی ویژه ساختمان سازی مطرح خواهد شد.

وی در این نشست نحوه فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد بتن پرداخت و اظهار داشت: پس از اتمام جنگ تحمیل در دهه ۶۰، خانه‌های مسکونی نقاط مختلف کشور نیاز به بازسازی داشتند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ورود به این امر و سپس حضور در حوادث مختلف دیگر نیازمند پشتیبانی در تامین مصالح و ساخت و ساز شد که در این راستا زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های مختلفی چون بنیاد بتن آذرابادگان در کشور تاسیس یافت.

فولادی با اشاره به همکاری مجموعه بنیاد بتن با ۱۱ شرکت در مناطق مختلف سطح کشور، افزود: نزدیک به ۸۰ کارخانه فعال تولید مصالح ساختمانی پایه و استراتژیک کشور در همکاری با بنیاد بتن فعالیت می‌کنند و شرکت بنیاد بتن آذرابادگان در منطقه شمالغرب نیز با هشت کارخانه فعال به تولید مصالح ساختمانی در عرصه ساخت و ساز مشغول است.

وی با اشاره به تامین مصالح بازسازی خانه‌های تخریب شده در حوادث سیل و زلزله بعد از انقلاب اسلامی توسط این بنیاد، ادامه داد: تنها در زلزله کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ هزار تن آهن آلات و چهار میلیون تن تیرچه و انواع بلوک و آجر توسط بنیاد بتن تامین شد.

مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان (منطقه شمالغرب کشور) از تامین ۲۰ میلیارد تن مصالح ساختمانی استراتژیک برای امر ساخت و ساز توسط بنیاد بتن کشور طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این مصالح معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ هم‌چنین بالغ بر ۱۸۰۰ میلیون تن مصالح ساختمانی با ارزش ۲۰۰۰ میلیاردتومان نیز از طریق بنیاد بتن آذرآبادگان تولید و توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به جهش سه برابری میزان بودجه بنیاد بتن آذرابادگان در سال ۹۹، میزان ۶۷۱ هزار تن مصالح با ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال توسط این بنیاد تامین شده و قرار است تا در سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۸۰۰ هزار تن مصالح با ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال را تولید و عرضه کنیم.

فولادی متذکر شد: بزرگترین پروژه بازآفرینی شهر تبریز با عنوان پروژه آیمان با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب آغاز شده که تامین مصالح آن توسط بنیاد بتن انجام می‌گیرد و طی چند سال اخیر نیز شاهد افتتاح آن در منطقه حکم آباد تبریزخواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرابادگان منطقه شمالغرب کشور با بیان این‌که رسالت مجموعه بنیاد بتن، تولید مصالح استاندارد و نوآوری و بروزآوری مصالح ساختمانی است، اظهار کرد: در این راستا مرکز نوآوری کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) را در سال گذشته با موافقت وزارت علوم افتتاح کردیم که عمده نقش این مرکز، جذب تمامی جوانان خوش فکر و خلاق و دارای ایده در حوزه صنعت راه و ساختمان است.

وی افزود: ایده‌های خلاقانه در این مرکز نوآوری از صفر تا ۱۰۰ تحت حمایت خواهند بود و با ارائه آزمایشگاه و سایر ملزومات لازم، تا زمان تولید انبوه و تجاری سازی و فروش محصول در کنار ایده پردازان عزیز هستیم.

فولادی با اشاره به فعالیت سامانه مجازی و دانش بنیان ارائه کالا و خدمات توسط این بنیاد، گفت: این اقدام برای اولین بار در کشور با خلاقیت‌های ویژه طراحی شده و تمامی مصالح و خدمات عرصه راه و ساختمان فعالان این صنعت با گردآوری در یک سامانه تحت عنوان سامانه بنابن در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است.

مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان (منطقه شمالغرب کشور)  متذکر شد: هدف ما تاثیرگذاری علمی و فناوری در بحث تولید مصالح ساختمانی است تا تولید مصالح از یک بستر نوآوری برخوردار باشد چون بزرگترین آسیبی که در حوادث مختلف متضرر می‌شویم ناشی از کیفیت پایین مصالح است. با تولید مصالح باکیفیت و استاندارد قطعا ساختمان‌ها از عواقب حوادثی چون زلزله مقاوم سازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید با نظارت و همکاری نهادهای ذی ربط، از تولید مصالح غیراستاندارد جلوگیری شود تا بتوانیم سازه‌های خود را با مقاومت بالا احداث‌ کنیم.

فولادی از تولید بتن‌های خاص آر سی سی و آر اس اس، بتن‌های مقاوم و با تراکم بالا توسط این بنیاد خبر داد و افزود: در حوزه بازسازی قره باغ نیز بنیاد بتن نقش تعیین کننده‌ای در تامین مصالح خواهد داشت و اقداماتی نیز در این راستا در دست انجام است.