شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1400
کد 91

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد:

احداث سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از احداث سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان خبر داد.

مهندس رضا خواجه ای در نشست تخصصی کارگروه طراحی و معماری مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان)  با بیان این خبر افزود: استفاده از مصالح نوین در ساخت‌وسازها موجب تسریع در اجرای پروژه و افزایش کیفیت آنها می‌شود و روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را سرعت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون از ۹۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی این استان حدود ۵۱ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده که این میزان حدود ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی را شامل می‌شود.

خواجه ای اظهار داشت: در این استان بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی بر روی گسل زلزله ساخته شده که از این تعداد حدود هشت هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: ۲۷۴ روستای این استان در مسیر سیلاب قرار دارد که نیازمند اجرای طرح ایمن‌سازی بوده و برای اجرای این طرح نیاز به ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه امسال پنج هزار واحد مسکن روستایی این استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد بازسازی و مقاوم سازی می‌شود، ادامه داد: با ادامه این روند و مقاوم‌سازی پنج هزار واحد مسکونی به طور میانگین در سال، مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی این استان به حدود هشت سال زمان نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با اشاره به اینکه بنیاد بتن آذرآبادگان در تامین مصالح ساختمانی این بنیاد برای تسریع و تسهیل در اجرای پروژه‌ها همکاری می‌کند، یادآوری کرد: کنترل حداکثری بر کیفیت مصالح و استفاده از ظرفیت بنیاد بتن برای ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها از اولویت‌های بنیاد مسکن زنجان بوده و در این راستا امسال از ظرفیت این بنیاد بتن در اجرای یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار مسکن در روستاهای این استان استفاده می‌شود