جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 20 فروردين 1399
کد 28

مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان ( منطقه شمالغرب کشور) تاکید کرد:

نوآوری و کارآفرینی کلید تحقق " جهش تولید "

مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان ( منطقه شمالغرب کشور) گفت: نوآوری و کارآفرینی در بخش تولید کلید و ضامن تحقق " رونق و جهش تولید " می باشد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بتن آذرآبادگان، علی فولادی با بیان این مطلب افزود: از مهمترین واساسی ترین فاکتورهای کارآفرینی نوآوری است.  نوآوری صرفا تولید یک کالا و یا عرضه خدمات جدید و نو نیست بلکه نوآوری می تواند ارائه یک روش بهتر و جدیدتر در تولید و ارائه خدمات باشد و تاکید صاحبنظران علم اقتصاد براین اساس است که نوآوری در سازمانهای پیشرو و خلاق به تعهد یک سازمان به تولید و معرفی محصولات و خدمات نوین و فرآیندهای جدید و اصلاح شده تولید و سیستم های سازمانی منطبق بر نوآوری و جهش تولید و ارائه خدمات اشاره دارد .
وی اظهار داشت: ارزش آفرینی یکی دیگر از مولفه های اساسی کارآفرینی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری همواره در تلاش مداوم براي خلق و افزايش ارزش براي مشتريان و ذینفعان خود و جامعه  هستند و از فرصت‏ها همراه با مخاطره ‏پذیری و پشتکار به منظور ایجاد ارزشی مفید و جدید به صورت خلاقانه استفاده می کنند.
علی فولادی افزود: ریسک پذیری و پشتکار نیز از دیگر پارامترهای مهم  کارآفرینی میباشند که صاحبان کسب و کارها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.آنچه که باید به آن تاکید کنم این است که به خاطر وجود خطرات پیش بینی نشده در کارآفرینی، تنها اشخاص و بنگاههای خلاق و خطرپذیر که مخاطرات را می پذیرند، پا به عرصه نوآوری و کارآفرینی می گذارند.
مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان ( منطقه شمالغرب کشور) در خصوص جایگاه پشتکار و جدیت در کارآفرینی نیز اظهارداشت: کارآفرینی پیگيري مجدانه ايده‌هايي است كه ديگران خود را به خاطر آن به زحمت نمي‌اندازند. کارآفرینان به دفعات براي عملي ساختن ايده‌هاي خود تلاش مي‌كنند و از شنيدن پاسخ منفي ديگران، دچار ياس و نوميدي نمي‌شوند. پس جدیت، ممارست، تلاش و پشتکار در کارآفرینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: جهش تولید نیازمند تقویت رفتارهای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای تولیدی و اتخاذ ساز و کارهای حمایتی توسط نهادها از تولیدکنندگانی است که دارای گرایش به کارآفرینی هستند و این موضوع با توجه به ضرورت برون‌رفت از وضعیت تحریمی و ایجاد تحول اقتصادی برای تحقق شعار جهش تولید و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار بسیار مهم و حیاتی است.
علی فولادی با بیان اینکه نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در مجموعه بنیاد بتن آذرآبادگان ( منطقه شمالغرب کشور) در سال 1399 که از جانب مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری شده است در اولویت برنامه ها قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع ایجاد مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی بنیاد در شمالغرب کشور توسط این شرکت با حمایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در سال جاری با عملیاتی و فعال شدن این مرکز شاهد تحرکات گسترده ای در حوزه کارآفرینی و نوآوری در ایجاد ارزشها با محوریت رشته های فنی مهندسی، مدیریت، اقتصاد و بازرگانی در صنعت ساختمان خواهیم بود که در این راستا بنیاد بتن آذرآبادگان و به تبع آن مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی بنیاد دست تمامی کسانی را که دغدغه نوآوری و کارآفرینی را دارند به گرمی می فشارد و مصمم است تا در عرصه سازندگی و ایجاد تحول و رشد و جهش تولید در صنعت ساختمان و تولیدات مورد نیاز در این صنعت به عنوان مجموعه ای متعهد و پیشرو با استفاده از توان و پتانسیل های موجود در مراکز علمی و پژوهشی و اساتید و صاحبنظران این حوزه  در این عرصه نقش آفرینی نماید.